Článok I. Vymedzenie pojmov

  1. Prevádzkovateľom internetového obchodu (e-shopu) na doméne www.euteko-obuv.sk je spoločnosť Euteko spol. s r.o.
  2. Predávajúcim je obchodná spoločnosť: Euteko spol. s r.o. so sídlom: Kollárova 3, 902 01 Pezinok, IČO: 00587966, DIČ: 2020360331 (ďalej len „predávajúci“). Orgánom dohľadu je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava.
  3. Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril záväznú objednávku.
  4. Spotrebiteľom sa pre účely zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
  5. Kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom, je podnikateľ, ktorý pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.
  6. E-shopom je počítačový systém (internetová aplikácia) umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov na diaľku. Jazykom uzatvárania zmlúv je slovenský jazyk.
  7. Tovarom sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu, ktoré je možné objednať.
  8. Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu, predovšetkým prostredníctvom e-shopu a e-mailovej komunikácie.
  9. Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. Vzťahy neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými zákonmi, najmä Zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, Zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a Zákonom č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v znení neskorších predpisov. Webová stránka spĺňa požiadavky na prístupnosť podľa Zákona č. 351/2022 Z. z. o prístupnosti webových stránok a mobilných aplikácií.

Článok II. Cena

  1. Všetky uvádzané ceny pri tovare sú konečné, vrátane DPH v príslušnej sadzbe (aktuálne 20 %).
  2. Cena tovaru nezahŕňa náklady na dopravu, balné a ďalšie voliteľné služby. Tieto sú uvedené v nákupnom košíku a kupujúci s nimi súhlasí odoslaním objednávky.
  3. Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania nákupu.
  4. V prípade poskytnutia zľavy sa pri uvádzaní zľavnenej ceny uvádza aj najnižšia cena, za ktorú bol tovar ponúkaný a predávaný v období 30 dní pred poskytnutím zľavy. Ak sa zľava poskytuje na kratšie obdobie, uvádza sa aj informácia o tom, za aké obdobie pred zľavou sa najnižšia cena vzťahuje.

Článok III. Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy

  1. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope, a to výberom tovaru kupujúcim, kompletným vyplnením objednávkového formulára a jeho odoslaním predávajúcemu. Odoslaním objednávky s povinnosťou platby sa objednávka stáva pre kupujúceho záväznou a predstavuje návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy.
  2. Pre správne vybavenie objednávky je potrebné vyplniť všetky požadované údaje v objednávkovom formulári a zvoliť si možnosti dopravy a platby.
  3. Po odoslaní objednávky je kupujúcemu automaticky odoslaný informačný e-mail o prijatí objednávky e-shopom. Tento e-mail ešte nie je akceptáciou návrhu na uzatvorenie zmluvy.
  4. Kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu predávajúceho s návrhom kupujúceho, t.j. záväzným potvrdením objednávky zo strany predávajúceho. Toto potvrdenie odošle predávajúci na e-mailovú adresu kupujúceho. Od tohto momentu vznikajú medzi stranami vzájomné práva a povinnosti.
  5. Predávajúci má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v týchto VOP alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude kupujúci informovaný telefonicky alebo e-mailom.

Článok IV. Platobné podmienky

  1. Za tovar v e-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi:
    • Platba na dobierku (platba v hotovosti kuriérovi pri preberaní tovaru).
    • Platba bankovým prevodom vopred na účet predávajúceho.
    • Platba platobnou kartou online (ak je táto možnosť dostupná).
  2. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť cenu splnený momentom pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho.
  3. Daňový doklad (faktúra) bude kupujúcemu zaslaný elektronicky na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke, prípadne priložený k tovaru.

Článok V. Dodacie podmienky

  1. Predávajúci je povinný dodať tovar najneskôr do 30 dní od potvrdenia objednávky, pokiaľ nebola pri tovare uvedená dlhšia dodacia lehota alebo ak sa zmluvné strany nedohodli inak.
  2. Ak je tovar skladom, je expedovaný v čo najkratšom možnom čase.
  3. Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a časť z nich nie je skladom, predávajúci o tom informuje kupujúceho s možnosťou čiastočných dodávok.
  4. Miestom dodania je adresa, ktorú kupujúci uviedol v objednávke.
  5. Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru skontrolovať neporušenosť obalu. V prípade zistenia poškodenia je oprávnený zásielku neprevziať a spísať s dopravcom protokol o škode.
  6. Nebezpečenstvo straty alebo poškodenia tovaru prechádza na kupujúceho-spotrebiteľa momentom prevzatia tovaru. Na kupujúceho-podnikateľa prechádza odovzdaním tovaru prvému prepravcovi.

Článok VI. Poplatky za prepravu a balné

  1. Ceny za dopravu a prípadné poplatky za zvolený spôsob platby sú jasne uvedené v nákupnom košíku pred dokončením objednávky.
  2. Výška poplatkov sa odvíja od zvoleného spôsobu dopravy a platby.
  3. Predávajúci môže ponúknuť dopravu zdarma pri nákupe nad určitú hodnotu, o čom bude kupujúci informovaný na stránke e-shopu.

Článok VII. Prevod vlastníckeho práva

  1. Vlastnícke právo k tovaru prechádza z predávajúceho na kupujúceho až úplným zaplatením kúpnej ceny a následným prevzatím tovaru.

Článok VIII. Odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie tovaru)

  1. Spotrebiteľ má na základe zákona č. 108/2024 Z. z. právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu, a to do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru. Ak je predmetom zmluvy dodanie viacerých druhov tovaru alebo častí, lehota plynie odo dňa prevzatia poslednej dodávky. Spotrebiteľ môže od zmluvy odstúpiť aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie.
  2. Právo na odstúpenie od zmluvy je spotrebiteľ povinný uplatniť písomnou formou (poštou na adresu sídla predávajúceho alebo e-mailom). Môže na to využiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je dostupný na webovej stránke predávajúceho (podrobnosti o postupe vrátane adresy na vrátenie tovaru sú uvedené v samostatnom dokumente “Vrátenie tovaru” na stránke https://www.euteko-obuv.sk/vratenie-tovaru/).
  3. Najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy je spotrebiteľ povinný zaslať tovar späť na adresu predávajúceho. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ. Tovar musí byť nepoškodený, bez známok používania a pokiaľ možno v pôvodnom obale.
  4. Spotrebiteľ zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom inak, než je potrebné na zistenie jeho povahy, vlastností a funkčnosti.
  5. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpenie od zmluvy, vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal, vrátane nákladov na doručenie (avšak len do výšky najlacnejšieho bežného spôsobu doručenia). Predávajúci nie je povinný vrátiť platby pred tým, ako mu je tovar doručený späť.

Článok IX. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady)

  1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim. Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť dňom prevzatia tovaru.
  2. Kupujúci je oprávnený uplatniť si reklamáciu u predávajúceho na adrese jeho sídla. Za moment uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy predávajúci obdrží od kupujúceho reklamovaný tovar spolu s popisom vady a kópiou dokladu o kúpe (podrobnosti o postupe vrátane vylúčení zodpovednosti sú uvedené v samostatnom “Reklamačnom poriadku” na stránke https://www.euteko-obuv.sk/reklamacny-poriadok/).
  3. Predávajúci alebo ním poverený pracovník je povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní.
  4. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. Po prvej oprave sa záručná doba predlžuje o 12 mesiacov.
  5. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni riadnemu užívaniu veci, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide o vady odstrániteľné, avšak kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
  6. O výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný bezprostredne po ukončení reklamačného konania e-mailom a zároveň mu bude doručený písomný doklad o vybavení reklamácie.

Článok X. Ochrana osobných údajov

  1. Prevádzkovateľom osobných údajov je predávajúci, spoločnosť Euteko spol. s r.o.
  2. Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho v rozsahu nevyhnutnom na plnenie zmluvy (meno, priezvisko, adresa doručenia, fakturačná adresa, e-mail, telefónne číslo). Spracúvanie osobných údajov na marketingové účely (napr. zasielanie noviniek) je možné iba na základe samostatného súhlasu kupujúceho. Podrobnosti o spracúvaní osobných údajov, právach dotknutých osôb a povinnostiach prevádzkovateľa sú uvedené v samostatnom dokumente “Zásady ochrany osobných údajov” na stránke https://www.euteko-obuv.sk/zasady-ochrany-osobnych-udajov/.

Článok XI. Recenzie a alternatívne riešenie sporov

  1. Recenzie zverejnené na stránke e-shopu pochádzajú výlučne od overených kupujúcich, ktorí tovar zakúpili. Predávajúci zabezpečuje, že recenzie nie sú upravované ani filtrované na základe ich pozitívneho alebo negatívneho obsahu.
  2. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“) subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Príslušným subjektom ARS je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iný oprávnený subjekt zapísaný v zozname vedenom Ministerstvom hospodárstva SR (zoznam je dostupný na www.mhsr.sk). Spotrebiteľ môže podať návrh na ARS aj prostredníctvom platformy na riešenie sporov online (RSO) na webovej stránke ec.europa.eu/consumers/odr.

Článok XII. Záverečné ustanovenia

  1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na stránke e-shopu.
  2. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP bez predchádzajúceho upozornenia. Zmenené VOP budú zverejnené na stránke e-shopu a platia pre objednávky odoslané po dátume ich zverejnenia.

V Pezinku, dňa 17. októbra 2025 Euteko spol. s r.o.